Ook in het winkelgebied draait het steeds meer om beleving. Kopen is emotie. De klant verleiden om te kopen is de uitdaging. In Tilburg investeren de bekende formules in nieuwe belevingsconcepten. Terecht wordt Tilburg in dit opzicht gezien als waardevolle proeftuin. We hebben een kritisch publiek, maar staan altijd open voor nieuwe trends. Nieuwe innovatieve en eigentijdse formules hebben de potentie uit te groeien tot de succesformules. Slaag je in Tilburg, dan ligt de wereld aan je voeten.

Vooral de binnenstad is volop in ontwikkeling

Honderden ondernemers storten zich er iedere dag weer met hart en ziel op hun zaak en hun omgeving. Die liefde delen ze: met klanten, met andere ondernemers, met toevallige passanten en met iedereen die het maar wil. Tilburgers werken samen en leven samen, dat geeft onze stad haar identiteit. Sinds jaar en dag in de steigers, maar zo stijgen we het hardst. Wij kijken verder. Zetten door. Proberen. Gaan soms onderuit, om even vrolijk weer op te staan. Volhouden en doorgaan. Vooral doorgaan.

De basis voor het nieuwe Tilburg is gelegd, met de binnenstad als ultiem visitekaartje van de stad. Al het mooie oude is behouden. Daarnaast verrijst nieuwbouw, nieuw ondernemerschap, nieuwe initiatieven, samen met veel nieuwe mensen die van Tilburg zijn gaan houden. Onze stad leeft, dat voel je. Loop een ronde door de negen sfeergebieden die de binnenstad vormen en we hoeven eigenlijk niets meer te vertellen. Maar toch doen we dat, want wij zijn trots op Tilburg, met recht de meest verrassende stad van Brabant.